Borgsom en documenten
Nieuwe huurders betalen een borgsom bij ons. De hoogte van de borg is afhankelijk van twee factoren. De eerste factor is de waarde van de apparatuur. Tweede factor is of u een bedrijf heeft/namens een bedrijf huurt. Dan betaalt u lagere borg.
Als u vaak bij ons gehuurd heeft, hoeft u geen borg meer te betalen. Daarnaast genieten vaste klanten van ons van aantrekkelijke kortingen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Als u voor de eerst bij ons huurt, neemt u de twee onderstaande documenten mee of deze kunt u via mail, whatsapp aan ons sturen.
1: Uw legitimatiebewijs
2: Documenten:
– Particuliere huur: Een recent post document of digitale factuur waarop uw huidige adres staat.
– Zakelijke huur: Een document van uw bedrijf.
Dit kan een KVK uittreksel zijn of een visitekaartje indien uw naam daarop vermeld staat. Als u bij het indienen van uw huuraanvraag het officiële e-mailadres van het bedrijf heeft gebruikt, is dit voldoende ter verificatie van het bedrijf.
Borgsom
Huurt u voor de eerste keer bij ons, dan kunnen wij u om een borgsom vragen. De hoogte van de waarborgsom is afhankelijk van verschillende factoren: of u een bedrijfs- of privéwoning huurt, of u bij ons gehuurd heeft, de waarde van de apparatuur, de huurtermijn etc. Na de aanvraag ontvangt u informatie over de indiening van het betreffende document. Voor een offerte kunt u vooraf contact met ons opnemen.
Reservering
Reserveringen kunnen worden gemaakt via e-mail, aanvraagformulier, telefonisch of via een tel:+31681774775. Klik hier voor meer contactgegevens. Bij telefonische boekingen vragen wij de klant om de boeking via e-mail of via het boekingsformulier te bevestigen. Mondelinge reserveringen zijn niet definitief, tenzij anders overeengekomen. Om een definitieve boeking te maken, vragen wij van klanten een kleine aanbetaling. Dit kan contant of per bankoverschrijving.
Verantwoordelijkheden
De klant is (mede)verantwoordelijk voor het inspecteren van de apparatuur tijdens de aflevering voordat het huurcontract wordt ondertekend. We streven er altijd naar om apparatuur aan klanten te leveren in optimale bedrijfsomstandigheden. Daarnaast is de klant ook verantwoordelijk voor de installatie van het apparaat. De handleidingen van onze apparaten vindt u op onze website en via zoekmachines. Bij diefstal of verlies van materiaal dient de huurder binnen 10 dagen alle kosten aan ons te voldoen.
Schadeverzekering
Koop een schadeverzekering: De kosten voor een schadeverzekering bedragen maximaal ongeveer 10% van de huurprijs inclusief belastingen. De minimale btw-schadeverzekeringskosten bedragen € 5,00. Het eigen risico van de schadeverzekering bedraagt -/+ 7,5% van de nieuwwaarde van het beschadigde materiaal, tenzij wij anders bepalen in de huurovereenkomst die u tekent. Bij het huren van een drone moet je een schadeverzekering van € 20,- betalen als de totale huurprijs maximaal € 150,- inclusief belastingen bedraagt. Voor huurkosten hoger dan € 150,- inclusief belastingen (maximaal € 450,- inclusief belastingen), bedragen de huurkosten van de drone € 40, tenzij we een ander bedrag aangeven in het huurcontract dat u tekent.
Huren zonder schadeverzekering: De huurder moet dan alle kosten dragen als de klant geen schadeverzekering heeft afgesloten. De huurder draagt dan alle kosten voor het repareren van de apparatuur, onderdelen of accessoires. Daarnaast zijn wij bevoegd om huurders de huurkosten te vergoeden. Dit is de hoeveelheid tijd tussen de datum waarop het apparaat wordt geretourneerd en het tijdstip waarop de gebeurtenis wordt verwerkt. In geval van schade/verlies aan materiaal dient de huurder ons te allen tijde op de hoogte te stellen. Dit verlaagt de kosten voor huurders en versnelt het afwikkelingsproces.
Verlies, Diefstal, Verlies van apparatuur/onderdelen
Bij verlies, diefstal of verlies van apparatuur vergoedt de huurder ons de nieuwwaarde van het product. Een andere mogelijkheid is dat wij en de huurder overeenkomen dat de huurder hetzelfde merk en type apparatuur/onderdelen aanschaft en aan ons overdraagt.
De definitie van schade is volgt:
Eventuele onzichtbare materialen en effecten op de camera waardoor deze niet optimaal functioneert. Voorbeelden van schade zijn: schade, scheuren, hardware-, audio- of visuele storingen, of interne schade, enz.
De huurder moet het materiaal ophalen bij de eigenaar, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Indien huurder het gehuurde niet op tijd zoals overeengekomen bij aanvang van de huurtermijn in ontvangst neemt, komt dit geheel voor rekening en risico van huurder. De huurprijs is altijd betaalbaar volgens de schriftelijk overeengekomen huurperiode.
De huurder dient het materieel uiterlijk op de einddatum van de overeengekomen huurperiode aan de eigenaar terug te geven, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Indien de huurder het gehuurde materiaal om welke reden dan ook niet binnen deze einddatum terugbezorgt en indien het materiaal om welke reden dan ook beschadigd raakt, is de huurder in verzuim zonder enige officiële aanmaning of kennisgeving. nodig. . In dit geval is de huurder, onverminderd zijn overige verplichtingen jegens de eigenaar, gehouden tot schadeloosstelling aan de eigenaar. Bij laattijdige teruggave is dit schadevergoedingsbedrag gelijk aan de dagelijkse huurprijs voor elke dag die de overeengekomen huurperiode overschrijdt, vermeerderd met 50% boven deze huurprijs.
In geval van schade aan de apparatuur is de huurder verantwoordelijk voor de kosten van het repareren van de schade (binnen het maximale eigen risico), evenals voor de compensatie, evenals de huurprijs per dag voor elke dag die betrekking heeft op dergelijke reparaties , vermeerderd met 50% van dit bedrag.
Indien door laattijdige teruggave door de huurder en/of door schade aan het materiaal, de verhuurder een schadevergoeding moet dragen die hoger is dan het bedrag van de door de huurder verschuldigde schadevergoeding op grond van het bepaalde in het vorige lid van deze termijn heeft de verhuurder tevens het recht om voor dit bedrag een aanvullende vergoeding van de huurder te vragen.
Vraag ons om advies
U vraagt ons om advies over hardwaregebruik, opties, etc. Wij zullen ons best doen om u te helpen. Ons advies is vrijblijvend. De klant is verantwoordelijk voor de gevolgen van ons advies indien dit onjuist, oneigenlijk of anderszins is. Wij raden klanten aan om hun informatie ook via alternatieve kanalen (zoals internet, Google, professionals) te verkrijgen om risico’s te minimaliseren.
Annuleren van de reservering
Soms moet u door bepaalde omstandigheden een huurcontract opzeggen. Dit is mogelijk, maar brengt extra kosten met zich mee vanwege de kosten die wij maken bij het boeken en annuleren van de huur. Wij raden u aan bij het annuleren rekening te houden met de kosten. Hoe eerder u opzegt, hoe minder kosten u betaalt.
De volgende administratie- en annuleringskosten zijn van toepassing als u uw boeking annuleert.
– Binnen 5 dagen vóór de ophaaldatum > U betaalt €30,- exclusief BTW als de huurprijs lager is dan € 75,- exclusief BTW en 35% van de huurprijs als de huurprijs groter is dan € 75,- exclusief BTW.
– Annuleer binnen 5 dagen vóór de ophaaldatum;gt; Vergoeding: € 50,00 als de huurprijs lager is dan € 75,00 exclusief BTW en 75% van de huurprijs als de huurprijs hoger is dan € 75,00 exclusief BTW.
– Annuleer binnen 3 dagen vóór de ophaaldatum> Kosten: U betaalt ons de volledige huurprijs.
Wij raden u aan om goed na te denken over het annuleren, aangezien hieraan kosten verbonden zijn. Als u moet annuleren, raden wij u aan om ons zo snel mogelijk schriftelijk op de hoogte te stellen, zodat u zo min mogelijk betaalt en wij de apparatuur zo snel mogelijk weer op de verhuurmarkt kunnen zetten voor andere klanten. In geval van annulering dragen wij de volgende kosten: Administratiekosten, huurkosten (die u moet betalen als u doorgaat met huren), huurkosten (die andere klanten de apparatuur kunnen huren die in uw boekingsproces is vermeld voordat u annuleert).
Apparatuur ophalen/retourneren
We doen er alles aan om de beschikbaarheid van hardware voor onze klanten te garanderen. Zie onze contact pagina voor de openingstijden.
Verzendopties
Wij verzenden onze producten ook. Omdat de scheepvaart tijdverspilling onderweg met zich meebrengt, zijn er een paar belangrijke punten.
Verzendkosten:
De verzendkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij anders overeengekomen. De verzendkosten bedragen € 7,50 per pakket tot 10 kg tenzij anders overeengekomen. Bij bestellingen boven de € 100,- inclusief BTW huurkosten worden er geen verzendkosten in rekening gebracht, tenzij anders vermeld.
Wij sturen het apparaat aangetekend naar klanten. Klanten moeten de brief ook per aangetekende post terugsturen..